Мандрівка на г. Пікуй

Новини > Мандрівка на г. Пікуй

08.05.2012

Діло було 31 квітня – 2 травня 2012 року Божого.. Та частина калиняк, яких не з головою затягнуло навчання, робочі будні, сімейне життя і інші «трабли» зібралась пробігтись горами.. Не мало, не багато, а п’ятеро чоловік нас назбиралосьJ
Я , Андрій Солопов, Бодя Гургач і Сергій Сабо стартували наші мандри з зустрічі на львівському приміському вокзалі. Але самі пригоди почались з набитого поїзда Львів-Мукачево, де хлопаки не розгубились і зручно вмостились на карематах в куточку вкінці вагону. Мабуть, почувались ми комфортніше за людей, котрі сиділи на сидіннях: лунало купа жартів, розповідей та спогадів, файно їлись канапки з домашнім шпондерком і обговорювався план мандрівки. В Стрию вагон став помітно густішим і ми таки сіли комфортніше, тим часом радісно вітавши ще одного братчика, Володю Миськіва, котрий там до нас приєднався.
Після тривалого переїзду, вийшовши на станції Воловець і перекусивши шикарних вишневих булочок в місцевому магазині, ми продовжили шлях в ще гірших умовах. Вшістьох, враховуючи водія, в місцевому «таксі», яким було звичайне легкове авто і де не відкривались вікна ми доїхали до села Біласовиця. Там намастившись кремами від загару ми впевнено набрали оборотів і рушили в мандри. Якими короткими ті мандри не були б, але тим не менш, через півтори години ми находились і знайшовши джерело зупинились на ночівлю біля підніжжя гори Пікуй.
Повалявшись на сонечку і поспілкувавшись з блукаючими цими місцями поляками, ми почали розтаборовуватись. Це був справжній вечір гурманів. Ми смакували і домашнє сальце з чорним хлібом (в кращих козацьких традиціях), і макарони з кетчупом («бо треба було спалити газ до примусуJ»), і чайок з лимончиком. А родзинкою вечора був шашлик, який ми, до речі, уміло скомпонували зі справжньою гірською черемшею, яка навколо нас росла. З настанням ночі, ситі і з чудовим настроєм ми полягали спати.
Зустріли ранок ми разом з сонечком, яке нагло зазирало в намет і тим самим нас будило. Поки вмивались, снідали і збирались, повз нас проходили перші групи туристів, яких в той день була купа купезна. Згодом і ми до них приєднались і почалась вже серйозна частина мандрівки. Після години ходьби, потоптавши численні «альпійки» та ще не розталі пласти снігу ми нарешті добрались до вершини гори Пікуй, яка є найвищою географічною точкою Львівської області і Вододільних Карпат.
На вершині ми зробили кілька фотографій, полазили по скелях, які її вкривають та продовжили шлях по гірському хребту, протяжністю більше 30 км. Відомий він перевалом «Руська путь», який існував ще за дві тисячі років до Христа. Починався він на Балканах, пролягав по Дунаю, далі вздовж Тиси піднімався в гори. На цьому перевалі й досі є хрест із написом «Руська путь». А вздовж хребта донедавна височіли прикордонні стовпи — тут була межа між довоєнною Польщею й Угорщиною.
Шлях був нелегкий, хоча з Пікуя хребет здавався зовсім недовгий. Погода була шикарна: світило не таке вже й жарке сонце, повіював легенький вітерець. Але через численні підйоми та спуски і те, на перший погляд безневинне сонце, приходилось часто зупинятись, то втамувати спрагу, то перекусити екзотичної халви зі снігом, то набрати нового снігу в пляшки, який ми топили і пили, так як води поблизу не було. Коли ми подолали вже файний шмат маршруту і вирішили зупинитись, бо зголодніли, випадково знайшлось джерельце чистої води, яке додало оптимізму перед обідом. Троха повалявшись в тіні після того як поїли, шлях продовжився.
Сонце починало сідати, а ми перейшли з «лисої» частини хребта в більш лісисту, яка вже не так добре проглядалась і деколи збивала з пантелику. Ніби вже і бачили кінець хребта, але коли зайшли в густіші ліси, думали що заблукаємо. Тоді вчасно знайшовся на диво новенький і гарний вказівник, який скерував нас на правильний маркований маршрут. Хоча без пригод нам було нецікаво і ми випадково пішли трохи не за тим маркуванням. Вже темніло, а ми йшли невідомими, хоча гарними лісами, де зам зустрічались і козулі, і гарно облаштовані джерельця.. аж поки ми не вийшли до дороги і не почули крику «Стояти!». За хвилину на КПП на межі Львівської і Закарпатської області, добрий хлопака, хоч і з автоматом, перевіряв наші документи і заспокоївшись тим, що ми чергові туристи, ще й Львівські, пояснював нам як добратись до села і де можна заночувати.
Я поїхав додому, а «сон хлопців оберігала прикордонна застава в ста метрах від нас» - як розповідає Сергій Сабо. Згодом повечеряли в зручній альтанці, яка ніби чекала на нас, оцінили пройдений шлях, ще трохи пожартували і втомлені лягли спати. «Останній ранок в горах викликав якийсь сум на обличчях. Вертатися до міста і повсякденних буднів так не хотілося, але ми зібрались і вирушили в напрямку села Сянки, звідки і виїхали на Львів електричкою» - додає Сергій. Далі на них чекало майже п’ять годин дороги , а у Львові калиняцькі пригоди продовжились походом на матч Карпати-Кривбас, але це вже зовсім інша історія…
Розповідав Назар Вонітовий

Mandrivka: Pikui 2012

назад

© «Червона калина». Всi права застережено.